IMWorld 2016: Piata romaneasca de IT, vector de crestere al economiei

In ultimii ani, industria de IT a devenit unul dintre principalii vectori de crestere ai economiei romanesti. Numai in anul 2015, contributia sectorului tehnologic la produsul intern brut al Romaniei a crescut cu 13%, iar specialistii prognozeaza o crestere continua. In plus, industria de software romaneasca este apreciata si peste hotare, exporturile in domeniu atingand deja pragul de doua miliarde de euro.

Companiile locale sunt sustinute in procesul lor de crestere de evenimentele din domeniu, unde isi pot dezvolta afacerile prin gasirea unor noi parteneri si clienti si unde gasesc informatii despre trendurile existente la nivel mondial. Cel mai amplu eveniment este Internet & Mobile World, defasurat pe 5-6 octombrie la Romexpo Bucuresti, care aduce laolalta peste 8,000 de vizitatori din mediul business local si international. Inscrierea pentru eveniment e disponibila pe www.imworld.ro.

Companiile internationale, interesate de penetrarea pietei romanesti

Anul 2015 a reprezentat consolidarea industriei de software romaneasca pe piata internationala. Pe langa cresterea de 500 de milioane de euro al exporturilor fata de anul anterior, mai multe companii internationale si-au deschis sedii noi in Romania. Un astfel de exemplu este MiniCRM, o companie care ofera servicii de gestionare a relatiilor cu clientii.

O companie fondata la Budapesta, MiniCRM, a avut prima interactiune cu piata romana la editia din 2015 Internet&Mobile World. Raspunsurile primite din piata si nivelul de dezvoltare local le-a confirmat ca e momentul oportun sa iti extinda serviciile pe piata din Romania, ca exponent al Europei de Est:

”IMWorld a fost o oportunitate foarte buna de a vorbi direct cu potentialii nostri clienti. Am avut foarte multe interactiuni one-on-one, am invatat foarte multe lucruri despre specificul pietei si despre nevoile clientilor”, mentioneaza Anca Ioana Bandac, Country Manager MiniCRM. Din cele 4,500 de companii care viziteaza Internet & Mobile World, peste 15% sunt in cautare de parteneri si clienti regionali, care sa le consolideze pozitia pe piata.

Extinderea pietei locale de e-commerce

Piața locala de e-commerce este în plina dezvoltare, iar complementar se adopta tot mai mult solutiile de plati digitale.  Un exemplu bun este  Masterpass, care creste constant in popularitate, atat la nivel international, cat si în Romania, si putem vedea acest lucru prin numarul de companii care au integrat solutia de plati digitale Masterpass in platformele lor online. La nivel global, Masterpass este disponibil la sute de mii de comercianti online sau aplicatii, si acceptat in peste 5 milioane de locatii ale comerciantilor din 77 tari, iar in Romania este disponibil pe pagini precum Orange sau Okazii.ro, la care se adauga peste 1.000 comercianti care colaboreaza cu banci precum BCR, Banca Transilvania sau Libra Internet Bank.

”IMWorld a contribuit semnificativ la popularizarea Masterpass, intrucat am promovat cu succes solutia noastra de plati digitale in cadrul participarilor noastre la eveniment. In prezent, peste 1,000 de comercianti au integrat suita de servicii digitale Masterpass pe paginile lor online”, declara Gabriel Ghita, Head of New Business CEE in cadrul Mastercard Europe.

Networking la nivel de top

Mai mult de o treime din vizitatorii Internet&Mobile World sunt factori de decizie in companiile lor, asa ca networking-ul este o componenta importanta a evenimentului. Inovi Intelligent Surfaces, o companie romaneasca inovativa care comercializeaza mese interactive, si-a extins reteaua de parteneri prin participarea la eveniment, conform spuselor lui Alexandru Dragomir, CEO. Acestia au purtat discutii cu noi contacte, persoane de decizie, care le-au devenit ulterior participarii la eveniment clienti.

Participantii la eveniment pot interactiona usor cu persoanele relevante pentru ei prin platforma MyConnector, o aplicatie dedicata filtrarii si contactarii vizitatorilor pentru stabilirea de intalniri. Toate persoanele inscrise pentru Internet&Mobile World vor avea acces in platforma MyConnector incepand cu data de 28 septembrie 2016. Pachetele de acces la eveniment pornesc de la 0 lei si sunt disponibile in diverse forme si categorii de preturi, in functie de zonele ce pot fi accesate in eveniment pe site-ul www.imworld.ro.

Internet&Mobile World este cea mai mare expo-conferinta de solutii IT si digitale pentru afaceri din Europa Centrala si de Est. Evenimentul se desfasoara pe 5-6 octombrie la Romexpo, Bucuresti si aduce laolalta 8,000 de vizitatori din peste 4,500 de companii, peste 130 de expozanti care prezinta peste 1,700 de solutii pentru business-uri si peste 130 de speakeri internationali si locali pe cele 5 scene de eveniment. 

Partenerul principal este Telekom Romania, iar partenerii de scene sunt: Microsoft, Raiffeisen Bank, MiniCRM, MasterCard.

Sponsorii evenimentului sunt: Xerox, Medialine, Likeit, HP Enterprise, Metro Systems, Luxoft, Accenture, QuickMobile, M247 Europe, BitDefender, Orange, Syswin Solutions, Avangate, RINF Tech, Maguay, Viva Telecom, Luxoft Training si Voxility.

Partenerul creativ este Quart Creative Agency.

Asociatii, evenimente si institutii partenere: Advertising Week, ANIS, APDETIC, ARIES, ATIC, BCCBR – Camera de Comert Bilaterala Bulgaria – Romania, BCMA, Camera de Comert Olandeza in Romania (NRCC), CIO Council, DCIA, Elite Business Women, GDG Bucuresti, IAA, ICT Cluster Bulgaria, Innovation Labs, Lumea SEO PPC, Network Marketing Forum, Poland Connectionpoint, RICAP, RoCloud, Romanian Startups, Smart Alliance, Tech Society.

Parteneri media principali: Adevarul, Kiss FM, Comunic.ro, Forbes.

Parteneri media: Adhugger, Agora, Antena Play, Business24, Cariere, CloudMag.ro, Comunicatedepresa.ro, Elevate, Hotnews, Ibusiness, IQads, IT Channel, IT Trends, Learning Network, Magazinul Progresiv, Market Watch, MediaTRUST, New Edition News, SMARK, Tech Café, Trends HRB, Today Software Magazine, Wall-Street.ro, Yoda.ro, Zelist, Ziare.com.

Contact: Gabriela Deleanu

gabriela.deleanu@universum.ro | 0733.062.593